تعداد بازدید: 1347

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 17 تير 1392-11:42

کارگاه "سعادت"در آمل

ورک شاپ دو روزه تئاتر عروسکی با همکاری نمایندگی یونیمای مازندران،امروز و فردا در آمل برگزار می شود/مریم سعادت مدرس این دوره است.


مازندنومه:یونیما،شعبه ایرانی اتحادیه بین المللی نمایشگران عروسکی ست که در مازندران نیز نمایندگی دارد.

اوایل خردادماه امسال بود که در مراسمی،دفتر یونیما در مجتمع فرهنگی حر قائم شهر افتتاح و استاد رجبعلی فلاح نیز به عنوان مدیر این نمایندگی معرفی شد.

جامعه تئاتر عروسكی ایرانی و تبع آن یونیمای ایران، فعالیت های خود را در تهران متمركز كرده است. این‌در حالی است كه ایران صاحب صدها نوع عروسك و نمایش های عروسكی آئینی است و اغلب اینها در نقاط مختلف حتی دور افتاده حیات دارند.

به گفته فلاح،نمایندگی یونیما در مازندران قصد داردبه ترویج نمایش های عروسکی و تشویق و آموزش علاقه مندان تئاتر عروسکی و شناسایی عروسک های سنتی بپردازد.

این کارگردان تئاتر عروسکی و عروسک ساز برجسته به مازندنومه گفت:نمایندگی یونیمای مازندران،از عصر دوشنبه نخستین کارگاه آموزشی تئاتر عروسکی را در آمل برگزار می کند.

استاد رجبعلی فلاح

وی افزود:در نظر داریم سه دوره ورک شاپ تابستانه در شرق،غرب و مرکز استان برگزار کنیم که نخستین کارگاه آموزشی به مدت دو روز(امروز و فردا)در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل برگزار می شود و موضوع دوره هم"دست،زبان،بدن" است.

مدیر نمایندگی یونیما در مازندران با بیان این که مدرس دوره آموزشی آمل خانم مریم سعادت است،تصریح کرد:بعد از ماه رمضان دو دوره دیگر در تنکابن و بهشهر برگزار می شود و استادانی چون عادل بزدوده و مرضیه محبوب در این کارگاه ها تدریس خواهند کرد.

به گفته فلاح هنرجویانی که در این دوره شرکت کنند،عضو یونیما شده،برای آن ها کارت عضویت صادر می شود.

خاطرنشان می کنیم ورک شاپ دو روزه آمل با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل،آموزشگاه تئاتر ویشار و نمایندگی یونیما در مازندران برگزار می شود.


  • شنبه 26 مهر 1393-10:51

    اين هم درحدخبر فقط ميماند و هيچ بازخوردي ندرد..تا كي كارهاي رزمه اي وكارهاي بيلاني.فعالان عروسكي استان كجايند.تو رو خدا بس كنيد اين كارهارو.توليد و اجرا رو حمايت كنيد

    • سه شنبه 18 تير 1392-0:0

      اول بفرمایید رزومه خانم سعادت جز بازی در زیزیگولو آنهم همسر یک شخصیت چه چیز دیگریست مگر بازیگر مدرس می شود؟ تدریس آیینی دارد باید تحصیلات آکادمیک داشته باشد ولو اینکه بازیگر نیاشد اینها بیشتر واسه اینه که بتونند اسقبال کننده داشته باشند

      • دوشنبه 17 تير 1392-0:0

        هرچی جشنواره و... هست میزارن طرفای آمل چرا؟!!!


        ©2013 APG.ir